FAQ

Nedan har vi svar på de vanligaste frågorna, övriga frågor vänligen kontakta oss på 

kontakt@offgridlagret.se

Vårt mål är att svara inom 24 timmar på mailen.

Kan jag handla på Offgridlagret.se som företagare?

Absolut går det att handla som företagare. Kontakta oss för offert och volymköp. Dock är alla priser i webshopen inklusive moms.

Vad kostar frakten?

Det beror på vikten och leveransort. 0-20 kg kostar 99 kronor, 20,1-70 kilo kostar 299 kronor, 70,1-100 kilo kostar 499 kronor. Vi försöker att hålla nere fraktpriserna så gott det går. Solcellspaneler och batterier är specialleverans och för dessa finns även möjligheten att hämta på vårt lager i Glemmingebro. Kontakta oss så bestämmer vi en lösning som passar för dig.

Leverans?

Vi levererar till närmsta utlämningställe på din ort. Vid tyngre försändelser så levererar vi enligt fraktbolagens policy.

Hur fungerar öppet köp/retur av produkt?

Vi erbjuder öppet köp till och med två veckor vid oanvänd vara och oskadad originalförpackning. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad i oskadad originalförpackning tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Du som kund står för returfrakten. Vi återbetalar hela produkternas värde till dig när varan har kommit i retur väl emballerad och oskadad. Om originalförpackningen är skadad eller tejpad på görs 20% avdrag på krediteringen. Om varan är skadad görs en individuell bedömning av skadan. Behåll kvitto med ordernummer för eventuella servicehanteringar och supportfrågor.

Service och support?

Vi tror mycket på personlig service och support. Därför är det av yttersta vikt att du som kund får support och vägledning både innan och efter ditt köp. Vi hjälper dig att få en produkt som överensstämmer med ditt användningsområde.

Jag har inte fått något kvitto/faktura?

Alla fakturor skickas genom klarna. www.klarna.se

Jag har inte fått något ordererkännande?

Orderbekräftelsen kan då ha hamnat i skräpmailen. Titta där och finns det inte så vänligen kontakta oss på kontakt@offgridlagret.se så fixar vi ett nytt. 

Hur lång leveranstid är det?

Vi jobbar utifrån att ha en hel del produkter på lager. Dock är det bra om du som kund räknar med ca 1-7 dagars leveranstid. Vissa produkter tar längre tid då dessa tas hem från tillverkaren utifrån din order. Skulle det vara akut och det påverkar ditt köpbeslut så hör av dig innan så vi kan säkerställa leveranstiden.

Vilka levererar paketen?

Generellt så skickar vi alla paket med DBSchenker parcel ombud och Bring, och du hämtar ut det hos ditt närmaste ombud efter att du fått paketet aviserat på sms om du angett mobilnummer och i annat fall mail. Större och tyngre kolli skickar vi med främst med DBSchenker Home. Kollin som går direkt från leverantörens lager kan även skickas med Posten, DHL eller UPS.

Finns det någon fysisk butik?

Vi är en webshop som erbjuder hämtning av varor på vår adress. Det finns dock ingen fysisk butik med varor där du kan handla direkt över disk. Alla beställningar görs via webshoppen om inget annat är överenskommet.

Hur fungerar garantin?

Alla produkter som köps via Offgridlagret.se hjälper vi till med. Vi felsöker och testar vid behov i vår verkstad. Vi följer tillverkarens rekommendationer när det gäller felsökning, ev lagning, utbyte mm. Tex Victron Energy har 5 års garanti (gäller ej batterier).